Spørgsmål og svar vedr. affald

Find svar på dine spørgsmål ang. affald.

Affald, Verdensmål

  • Hvor ligger genbrugspladserne?

    Find adresserne på vores genbrugspladser her.

  • Hvor tilmelder jeg mig storskraldsordningen?

    Tilmeld dig og læs mere om ordningen her.

  • Hvor tit bliver mine beholdere tømt?

    Beholderne vil blive tømt som følger

    • Rest/mad hver 2. uge
    • Plast og mad- & drikkekartoner hver 4. uge
    • Pap hver 4. uge
    • Papir/metal hver 10. uge.
  • Hvordan skal jeg sortere mit affald?

    Læs mere om de forskellige fraktioner her.

  • Hvorfor har jeg ikke fået tømt mit affald?

    Husk at vi tømmer affald helt til kl. 20.00 hver dag og at manglende tømning skal meldes senest efter 5 dage fra tømmedagen.

    Anmeld det her

  • Hvornår får jeg tømt mit affald?

    Det kan du se ved at slå op her.

  • Jeg er ny kunde, hvilken affaldsløsning skal jeg have?

    Læs mere om vores ordninger her.

  • Jeg er udgået for bioposer, hvad gør jeg?

    Du skal binde en pose rundt om håndtaget på din beholder, så vil skraldemanden lægge en ny rulle næste gang han kommer forbi.

    Du har også selv mulighed for at hente nye bioposer gratis på genbrugsstationerne.

  • Jeg har et sommerhus og vil gerne have tømt hele året

    Såfremt du har et sommerhus i zone 2, kan du vælge om du vil have tømt hele året eller kun om sommeren. 

  • Jeg har for meget affald i forhold til mine beholdere, hvad gør jeg?

    Hvis det er i enkelte perioder, eller i forbindelse med større begivenheder, såsom fx. jul eller fødselsdage, har i mulighed for at bestille en akut tømning her.

    Akuttømningen vil blive afhentet inden for 2 hverdage og koster 370 kr. inkl. moms.

    Du har også mulighed for at købe ekstra sække på genbrugsstationen. Dem kan du have liggende, til tider med større behov. Ekstra sække koster 100 kr. stk.

    Sommerhuse med sommertømning kan i vinterhalvåret bestille en ekstratømning som vil bliver udført på den samme tømmedag som i sommerperioden. En ekstratømning koster 200 kr. 

    Husk at angive hvilken fraktion der er tale om.

    Hvis det er et generelt problem, at i ikke har plads nok til jeres affald, har i mulighed for at opgradere jeres materiel til større/mere kapacitet permanent. Ønsker i dette bedes i kontakte os på mail: affald@hnf.dk

  • Kan jeg afmelde min affaldsløsning?

    I kommunens affaldsregulativ er eneste grund til at nedtage renovationen nedrivning af huset eller at det blot er en tom grund med skur/garage.

    Det betyder at alle husstande i kommunen er tilmeldt renovation, også selvom huset ikke benyttes i længere perioder.

  • Kan jeg bestille en ekstratømning?

    Jeg har ekstra meget affald, kan jeg bestille en ekstratømning?

    Ja det kan du godt, som bliver afhentet indenfor 5 hverdage, det kan du gøre her

  • Kan jeg få besked inden afhentning af affald?

    Ja. Med vores affalds-app Perfect Waste kan du få besked inden vi henter dit affald.

    Læs mere her

  • Min beholder er gået i stykker, hvad gør jeg?

    Hvis din beholder er gået i stykker, kan du melde det her.